George Foremann vermarktet weitere Produkte


martin knoepfel

Nachwuchsspieler
Beiträge
853
Punkte
0
Ort
Exil
Hier ein Artikel, den ich auf einer US-Homepage gefunden habe. Die Quelle erscheint mir seriös. George Foreman scheint ja mit seinen Grills mächtig Geld gemacht zu haben. Ob er da noch Zeit findet, jeden Sonntag in der Kirche zu predigen? Die spannenden Teile des Artikels habe ich rot markiert. Hoffentlich funktioniert's auch.



UFFMAN, Texas - Former boxing champ George Foreman is expanding from countertop grilling to something all his own — a signature line of products.

The former heavyweight champ and grillmaster hopes that by partnering with publicly traded MM Companies Inc. to create George Foreman Enterprises Inc., he can expand on his previous business success with a range of products.

Foreman has already branded himself through his successful George Foreman Lean Mean Grilling Machine. Revenue for Salton Inc., which manufactures the grill, shot from $77 million to more than $792 million in the first four years of Foreman's association with the Lake Forest, Ill.-based appliance maker.


But Foreman thinks he can press further by making and marketing items bearing his name. "Put your name on something, it better be the best," Foreman said this week from his palatial home near Lake Houston. "You only get one shot."

In his newest venture, Foreman is teaming with MM Companies Chairman and Chief Executive Seymour Holtzman, also chairman of Casual Male Retail Group. Foreman became a spokesman for Casual Male Big & Tall in 2003 and launched a clothing line for the company last year.

"It has been unbelievably successful for us," Holtzman, a 30-year retail veteran, said of the company's association with Foreman. "This is a guy who has gone from I think a classic case of rags to riches, down again and then up bigger than ever."

Holtzman says Foreman can overcome the biggest challenge in business: creating a lasting relationship and connection with consumers.

"He's likable," Holtzman says. "He goes across all kinds of lines. ... To be very succinct, there is nobody better. He is the best."

Foreman remains tightlipped about what products he'll make and what retailers he'll use to sell his wares. He said he will focus on items that involve "health, fitness, quality, and of course, comfort."

Foreman, who won an Olympic gold medal in 1968 and was named the heavyweight champion during a rumble with Joe Frazier in 1973, has long been a pitchman.

Shortly after losing his heavyweight title to Muhammad Ali in 1974, he went to work swaying people to eat McDonald's and Kentucky Fried Chicken. He also sold Doritos and became synonymous with Meineke Car Care during a period in which he occasionally returned to the ring.

His final heavyweight fight came in 1994 when he regained his title at age 45 from a much younger Michael Moore, who was 26.

"And then a friend convinced me, 'George, you are making all these companies wealthy, why don't you get your own product?' " Foreman said. "I said, 'OK, I'll do it.' "

Foreman linked up with Salton in 1995 to promote the George Foreman Lean Mean Grilling Machine — a redesigned product that had already been on the market without his name.

He didn't expect much out of it other than 20 free grills for his various houses and one for his mother.

Within four years, 10 million grills had left store shelves, and Salton paid Foreman $127.5 million and $10 million in stock to use his name for its product's duration.

Like his athletic prowess, Foreman's marketing power shouldn't be underestimated, business experts say.

"People have positive associations with George Foreman," said Edward Fox, a marketing professor at Southern Methodist University in Dallas. "Part of the value of having a good, positive brand image, like George Foreman does, is you can take that brand and you can put it on new products."

Betsy Gelb, a marketing professor at the University of Houston, says Foreman's name will get consumers to the store, but won't necessarily get "the charge card out of their wallet."

Foreman, however, remains confident.

"People pull for you and if you give them a good product, they will buy it," he said.
 

Franky

Nachwuchsspieler
Beiträge
91
Punkte
0
George Foreman Lean Mean Grilling Machine :confused:

"Lean" heißt mager. Wieso sollte ausgerechnet Fettsack Foreman dafür werben?
 

Buster D

Bankspieler
Beiträge
24.857
Punkte
113
Das Ding ist aber super :thumb: Kann ich wirklich zu weiterempfehlen.

Hab mir so ein Teil mal bei Amazon bestellt, weil ich einen Gutschein hatte. Es funktioniert wirklich sehr gut und ist leicht zu reinigen (auch wenn es wahrscheinlich sehr viel Strom frißt).

"Lean" heißt es, weil du Fleisch ohne zusätzliches Fett grillen/braten kannst und zudem viel von dem Fett des Fleisches dank der speziellen Konstruktion des Teils ablaufen kann. Ganz extrem kann man das bei Hackfleisch beobachten. Hätte nicht gedacht wie viel Fett da noch dabei ist. Das Fleisch ist aber trotzdem noch saftig und schmeckt wesentlich besser, als wenn man es zu Hause in der Pfanne zubereitet.

Allerdings hat es gewichtsmäßig bei mir auch nicht viel gebracht :( Liegt aber eher daran, dass ich vorher eigentlich nicht so viel Fleisch gegessen habe und jetzt wo ich es einfach und schnell zubereiten kann, richtig zulange :D
 

eiro

Nachwuchsspieler
Beiträge
307
Punkte
18
Franky schrieb:
George Foreman Lean Mean Grilling Machine :confused:

"Lean" heißt mager. Wieso sollte ausgerechnet Fettsack Foreman dafür werben?

Also ich denke, die Bezeichnung "FETTSACK" hat George Foreman nicht verdient. Wer diesen Sport jahrzehntelang - mit diesem Erfolg - betrieben hat, ständig auf Gewicht, Kondition usw achten mußte, der darf in seinem gemäßigten Alter doch etwas kürzer treten. Daß sich dies u.a. auch auf die Körperfülle auswirkt, versteht sich von selbst.
Man soll bei einem Menschen doch nicht nur auf das Äußere sehen....
"Nobody is perfect" oder bist Du es etwas, Franky ??
 
F

Francois

Guest
Wie "fett" Foreman ist würde er dir sicher auch heute noch gerne innerhalb von einer Minute im Ring demonstrieren. Der Mann ist für sein Alter unglaublich fit!
 

D. Crosby

Gesperrt auf eigenen Wunsch
Beiträge
13.123
Punkte
0
Ort
Düsseldorf
Bitte entschuldigt die Unterbrechung, aber da dieser Thread nur am Rand emit Boxen zu tun hat, erlaube ich mir ihn in den Trash zu verschieben. Nein, damit möchte ich ihn weder abwerten, noch irgendeinen Vorwurf verbinden. Danke für euer Verständnis. ;)
 

Franky

Nachwuchsspieler
Beiträge
91
Punkte
0
Buster D schrieb:
"Lean" heißt es, weil du Fleisch ohne zusätzliches Fett grillen/braten kannst und zudem viel von dem Fett des Fleisches dank der speziellen Konstruktion des Teils ablaufen kann.

Schon klar, was es bewirken soll, nur scheint es bei Foreman irgendwie nicht funktioniert zu haben. Vielleicht hatte er ja ein Montagsmodell.

Francois schrieb:
Wie "fett" Foreman ist würde er dir sicher auch heute noch gerne innerhalb von einer Minute im Ring demonstrieren. Der Mann ist für sein Alter unglaublich fit!

Der würde mich wohl zerquetschen wie eine Fliege. Ich wiege 70 Kilo.
 
Oben