Pacific Divison
Zum Schluss von GM-a-Team 2014 wollen wir nochmal einen Rückblick wagen auf das was ihr alles verbrochen habt.
Jeder GM hat hier nochmal die Chance sein Saisonwerk vorzustellen, seine Beweggründe darzulegen und vl. auch noch die ein oder andere interessante Insidergeschichte zu erzählen, die der Großteil noch nicht kennt. Mit letzterem werde ich zumindest nicht geizen bei der Bewertung eurer Moves.

Was ihr alles schreibt und in welcher Form überlasse ich euch, ich gebe nur zu Bedenken, dass man es nicht zu langatmig gestalten sollte, weil man sonst Gefahr läuft, dass der eigene Text einfach von den Lesern übersprungen wird. Von daher versucht es eher kompakt und interessant zu halten.
Eine wirkliche Deadline hierfür will ich nicht geben... ich werde aber übernächstes Wochenende (19-20.7) mal schaun ob ich für die Teams die noch nichts gepostet haben zumindest eine Übersicht erstelle anhand derer man dann bewerten kann.
Wer sowieso nichts mehr schreiben will, soll mir das bitte mitteilen, dann poste ich direkt eine Übersicht und gebe das Team zur Bewertung frei.
Womit dann auch schon gesagt ist, ab wann man bewerten kann, nämlich direkt nachdem der GM gepostet hat. Der GM sollte deswegen seinen Post vorher schon komplett haben und dann erst posten. Nachträgliche Änderungen sollten aber auch kein Problem sein wenn man im Diskussionthread darauf aufmerksam macht, denn die Bewertungen können bis zum Auswertungstermin auch noch angepasst werden.
Für die Bewertung ist auf jeden Fall wichtig, dass an ihrem Ende ein Gesamturteil steht in Form einer Punktevergabe von 0 (total schlecht) bis 100 (außerordentlich gut), damit die Bewertungen einheitlich in die Gesamtwertung miteinfließen können. Vorher sollte zumindest eine kurze Begründung stehen wieso das Urteil so ausgefallen ist. Auffallend gute oder schlechte Bewertungen die unbegründet geblieben sind, behalte ich mir vor aus der Gesamtwertung auszuschließen. Jeder User darf für einen anderen GM natürlich nur 1 Mal abstimmen.
Den Auswertungstermin lasse ich noch mal offen, je nach Aktivität werde ich am 3. oder 10. August (oder vielleicht noch später) das Gesamtranking erstellen, damit jeder genug Zeit hatte jedes Team zu bewerten, wenn er das will.
Fragen dazu und Kommentare die keine GM-Leistung bewerten bitte im Diskussionsthread posten.
Übersicht der Moves jedes Teams
Die Übersicht über eure Moves kann ich euch auch gerne in eure Reviews reineditieren, falls ihr dies nicht selbst schafft. Einfach << Übersicht der Moves >> in euren Beitrag schreiben und ich werde diese reineditieren sobald ich es sehe.
Golden State Warriors
Los Angeles Clippers
Los Angeles Lakers
Phoenix Suns
Sacramento Kings
Zum Schluss von GM-a-Team 2014 wollen wir nochmal einen Rückblick wagen auf das was ihr alles verbrochen habt.
Jeder GM hat hier nochmal die Chance sein Saisonwerk vorzustellen, seine Beweggründe darzulegen und vl. auch noch die ein oder andere interessante Insidergeschichte zu erzählen, die der Großteil noch nicht kennt. Mit letzterem werde ich zumindest nicht geizen bei der Bewertung eurer Moves.
Was ihr alles schreibt und in welcher Form überlasse ich euch, ich gebe nur zu Bedenken, dass man es nicht zu langatmig gestalten sollte, weil man sonst Gefahr läuft, dass der eigene Text einfach von den Lesern übersprungen wird. Von daher versucht es eher kompakt und interessant zu halten.
Eine wirkliche Deadline hierfür will ich nicht geben... ich werde aber übernächstes Wochenende (19-20.7) mal schaun ob ich für die Teams die noch nichts gepostet haben zumindest eine Übersicht erstelle anhand derer man dann bewerten kann.
Wer sowieso nichts mehr schreiben will, soll mir das bitte mitteilen, dann poste ich direkt eine Übersicht und gebe das Team zur Bewertung frei.
Womit dann auch schon gesagt ist, ab wann man bewerten kann, nämlich direkt nachdem der GM gepostet hat. Der GM sollte deswegen seinen Post vorher schon komplett haben und dann erst posten. Nachträgliche Änderungen sollten aber auch kein Problem sein wenn man im Diskussionthread darauf aufmerksam macht, denn die Bewertungen können bis zum Auswertungstermin auch noch angepasst werden.
Für die Bewertung ist auf jeden Fall wichtig, dass an ihrem Ende ein Gesamturteil steht in Form einer Punktevergabe von 0 (total schlecht) bis 100 (außerordentlich gut), damit die Bewertungen einheitlich in die Gesamtwertung miteinfließen können. Vorher sollte zumindest eine kurze Begründung stehen wieso das Urteil so ausgefallen ist. Auffallend gute oder schlechte Bewertungen die unbegründet geblieben sind, behalte ich mir vor aus der Gesamtwertung auszuschließen. Jeder User darf für einen anderen GM natürlich nur 1 Mal abstimmen.
Den Auswertungstermin lasse ich noch mal offen, je nach Aktivität werde ich am 3. oder 10. August (oder vielleicht noch später) das Gesamtranking erstellen, damit jeder genug Zeit hatte jedes Team zu bewerten, wenn er das will.
Fragen dazu und Kommentare die keine GM-Leistung bewerten bitte im Diskussionsthread posten.
Übersicht der Moves jedes Teams
Die Übersicht über eure Moves kann ich euch auch gerne in eure Reviews reineditieren, falls ihr dies nicht selbst schafft. Einfach << Übersicht der Moves >> in euren Beitrag schreiben und ich werde diese reineditieren sobald ich es sehe.

![]() ![]() |
![]() | Orlando Magic traded Jameer Nelson to the Golden State Warriors for Warriors' 2019 1st Round Pick (top 10 protected, else Warriors' 2019 2nd Round Pick and Warriors' 2020 2nd Round Pick). (Warriors used TPE of Richard Jefferson Deal in this trade which is therefore reduced to $1,235,920.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Atlanta Hawks traded DeMarre Carroll and Hawks' 2014 2nd Round Pick to the Golden State Warriors for Harrison Barnes, Ognjen Kuzmic and Warriors' 2015 1st Round Pick (top 5 protected). | ||||||
![]() |
![]() | Golden State Warriors signed their 2014 2nd Round Pick (#43) Patrick Young.
| ||||||
![]() |
![]() | Golden State Warriors fired their head coach Mark Jackson. | ||||||
![]() |
![]() | Golden State Warriors hired Steve Kerr as their new head coach. | ||||||
![]() |
![]() | Golden State Warriors signed C.J. Miles to a 16 million $ contract over three years. (Warriors used their full Non-Taxpayer MLE to sign Miles.)
| ||||||
![]() |
![]() | Jordan Crawford accepted Warriors' qualifying offer.
| ||||||
![]() |
![]() | Golden State Warriors signed Kenyon Martin to a minimum contract over two years. (*Only $915,243 are added to Warriors' payroll since the league pays the rest.)
| ||||||
![]() ![]() |
![]() | Golden State Warriors traded DeMarre Carroll and Nemanja Nedovic to the Orlando Magic for Nik Stauskas and Kyle O'Quinn. (Warriors receive TPE - Nemanja Nedovic - $1,104,240 in this deal.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Golden State Warriors traded Nik Stauskas to the New York Knicks for Perry Jones and Knicks' 2018 2nd Round Pick. (Warriors could trade Stauskas again, because he wasn't aggregated with other players.) (Warriors used TPE - MarShon Brooks - $1,210,080 to receive Perry Jones.) (Warriors received TPE - Nik Stauskas - $1,803,400 in this deal.) (Knicks used TPE - Jeremy Lamb - $2,202,000 to receive Nik Stauskas.) (Knicks received TPE - Perry Jones - $1,129,200 in this deal.) |

![]() ![]() |
![]() | Los Angeles Clippers traded Jared Dudley to the Charlotte Hornets for Hornets' 2015 2nd Round Pick and Hornets' 2017 2nd Round Pick. (Clippers received a $4,250,000 TPE in the Jared Dudley Deal.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Los Angeles Clippers traded Matt Barnes to the Houston Rockets for Donatas Motiejunas, Josh Powell and Rockets' 2016 2nd Round Draft Pick. | ||||||
![]() |
![]() | Brooklyn Nets re-signed Paul Pierce to a 12 million $ contract for one year.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers signed their 2014 1st Round Pick (#28) Cleanthony Early.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers signed Kirk Hinrich to a 14 million $ contract over four years. (Clippers signed Hinrich via Non-Taxpayer MLE which is therefore reduced to $2,000,000.)
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers signed Kevin Garnett to a minimum contract over two years. (Only $915,243 will appear on Clippers' payroll, since the league pays the rest.)
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers signed Richard Jefferson to a 6.2 million $ contract over three years. (Clippers used the rest of their Non-Taxpayer MLE to sign Jefferson.)
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers signed undrafted free agent Jahii Carson to a minimum contract over four years.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers re-signed Hedo Turkoglu to a minimum contract over two years. (*Only $915,243 are added to Clippers' payroll since the league pays the rest.)
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers signed Jeff Adrien to a minimum contract for one year. (*Only $915,243 are added to Clippers' payroll since the league pays the rest.)
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Clippers waived Josh Powell whose contract can be claimed by other teams during the waiver period until 10.06.2014 - 17.00 Uhr. | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Los Angeles Clippers traded Jamal Crawford, Reggie Bullock and Jeff Adrien to the Utah Jazz for Thabo Sefolosha and Josh McRoberts. (Clippers received TPE - Jeff Adrien - $915,243 in this deal.) (Jazz aquired Jeff Adrien via Minimum Exception.) (Jazz received TPE - Josh McRoberts - $4,300,000 in this deal.) |

![]() ![]() |
![]() | Los Angeles Lakers traded Steve Nash to the Philadelphia 76ers for Cavaliers' 2014 2nd Round Pick and Rockets' 2014 2nd Round Pick. (Lakers received a $9,300,500 TPE in the Steve Nash Deal.) | ||||||
![]() |
![]() | Carlos Boozer has been claimed off amnesty waivers by the Los Angeles Lakers for a winning bid of $7.0 million.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers claimed Samuel Dalembert off waivers and absorbed his contract.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers signed their 2014 1st Round Pick (#6) Dante Exum.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers hired Byron Scott as their new head coach. | ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers re-signed Jordan Hill to a 10 million $ contract for one year.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers re-signed Jodie Meeks to a 6 million $ contract for one year.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers re-signed Nick Young to a 10.5 million $ contract over three years.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers relinquished their right of first refusal on their RFA Kent Bazemore. The offer sheet which he signed with the Wizards becomes therefore an official contract. | ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers signed their 2014 2nd Round Pick (#54) LaQuinton Ross.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers re-signed Jordan Farmar to a 3.6 million $ contract over two years.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers re-signed Wesley Johnson to a 3 million $ contract over two years.
| ||||||
![]() |
![]() | Ryan Kelly accepted Lakers' qualifying offer.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers signed their 2014 2nd Round Pick (#39) Markel Brown.
| ||||||
![]() |
![]() | Los Angeles Lakers signed Aaron Gray to a 2 million $ contract for one year. (Lakers used their Room Mid Level Exception to sign Gray.)
| ||||||
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() | Boston Celtics, Denver Nuggets and Los Angeles Lakers completed a three-way trade:
(Lakers received TPE - Samuel Dalembert - $3,867,282 in this Deal.) |

![]() ![]() |
![]() | Oklahoma City Thunder traded Mavericks' 2014 1st Round Pick to the Phoenix Suns for Pacers' 2014 1st Round Pick, Suns' 2014 2nd Round Pick and Suns' 2016 2nd Round Pick (top 45 protected in 2016, unprotected in 2017). | ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns waived Ish Smith whose contract can be claimed by other teams during the waiver period until 18.05.2014 - 17.00 Uhr. | ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns waived Dionte Christmas whose contract can be claimed by other teams during the waiver period until 18.05.2014 - 17.00 Uhr. | ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns signed their 2014 1st Round Pick (#14) Doug McDermott.
| ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns signed their 2014 1st Round Pick (#18) Adreian Payne.
| ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns signed their 2014 1st Round Pick (#21) Shabazz Napier.
| ||||||
![]() |
![]() | Greg Monroe signed an 67.5 million $ offer sheet over four years with the Phoenix Suns. Detroit Pistons have 3 days, until 24.05.2014 - 17 Uhr, to match this offer sheet.
| ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns re-signed Eric Bledsoe to a 63.25 million $ contract over five years.
| ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns re-signed P.J. Tucker to a 27.5 million $ contract over five years.
| ||||||
![]() |
![]() | Phoenix Suns signed Ed Davis to a 25.5 million $ contract over four years.
| ||||||
![]() ![]() |
![]() | Phoenix Suns traded Goran Dragic to the Orlando Magic for Victor Oladipo, Luis Scola, Sixers' 2017 1st Round Pick (top11 protected, top8 protected in 2018, else Sixers' 2nd Round Picks 2018 and 2019) and Magic's 2017 2nd Round Pick (top40 protected, extinguished thereafter). (Magic could trade Scola again, because they are under the salary cap.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Phoenix Suns traded Markieff Morris to the Denver Nuggets for Randy Foye and Nuggets' 2017 1st Round Pick (top5 protected in 2017 or two years after 1st Round Pick was conveyed to Cleveland, unprotected thereafter). | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Phoenix Suns traded P.J. Tucker to the Toronto Raptors for Landry Fields, Raptors' 2015 1st Round Pick and Raptors' 2016 1st Round Pick. (Raptors received TPE - Landry Fields - $750,000 in this deal.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Minnesota Timberwolves traded Kevin Martin to the Phoenix Suns for Landry Fields and Timberwolves' 2015 1st Round Pick (top12 protected, else 2016 and 2017 second round picks). (Timberwolves received TPE - Kevin Martin - $542,500 in this deal.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Phoenix Suns traded Marcus Morris to the Memphis Grizzlies for Elton Brand and Grizzlies' 2017 1st Round Pick or two years after 1st Round Pick was conveyed to Cleveland (top 15-30 protected in 2017, top 8 protected in 2018 and 2019, unprotected thereafter). |

![]() |
![]() | Sacramento Kings signed their 2014 1st Round Pick (#7) Marcus Smart.
| ||||||
![]() |
![]() | Sacramento Kings re-signed Isaiah Thomas to a 28 million $ contract over four years.
| ||||||
![]() |
![]() | Sacramento Kings re-signed Rudy Gay to a 90 million $ contract over five years.
| ||||||
![]() |
![]() | Sacramento Kings signed Chris Kaman to a 10.5 million $ contract over three years. (Kings used their Non-Taxpayer MLE to sign Kaman which is therefore reduced to $1,805,000.)
| ||||||
![]() ![]() |
![]() | Sacramento Kings traded Jason Terry, Kings' 2015 2nd Round Pick (only if #31-49) and Knicks' 2016 2nd Round Pick (top 37 protected, else Blazers' 2017 unprotected 2nd Rnd Pick) to the Milwaukee Bucks for Thunder's 2015 2nd Round Pick. (Kings get TPE - Jason Terry - $5,850,313 in this deal.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Houston Rockets re-signed Jordan Hamilton in a sign&trade agreement to an 8 million $ contract over four years. He is traded to the Sacramento Kings for Kings' 2016 2nd Round Pick (only if #31-55, extinguished thereafter). (Kings used TPE - Marcus Thornton - $2,424,687 in this deal.) (Rockets received TPE - Jordan Hamilton - $2,000,000 in this deal.)
| ||||||
![]() ![]() |
![]() | Sacramento Kings traded Derrick Williams to the Boston Celtics for Vitor Faverani, Kings' 2015 2nd Round Pick (top 55 protected, else extinguished) and Kings' 2017 2nd Round Pick (top 55 protected, else extinguished). (Kings receive TPE - Derrick Williams - $4,241,404 in this deal.) | ||||||
![]() ![]() |
![]() | Sacramento Kings traded Jason Thompson and Quincy Acy to the Minnesota Timberwolves for Shabazz Muhammad and Alexey Shved. (Kings used TPE - Jason Terry - $5,850,313 in this deal which is therefore reduced to $596,297.) (Kings received TPE - Jason Thompson - $6,037,500 in this deal.) (Kings received TPE - Quincy Acy - $915,243 in this deal.) | ||||||
![]() |
![]() | Sacramento Kings signed Charlie Villanueva to a minimum contract for one year. (*Only $915,243 are added to Kings' payroll since the league pays the rest.)
| ||||||
![]() ![]() |
![]() | Sacramento Kings traded Marcus Smart and Carl Landry to the New York Knicks for Nik Stauskas and Anthony Bennett. (Knicks could trade Stauskas again, because he wasn't aggregated with other players.) (Kings received TPE - Marcus Smart - $694,400 in this deal.) (Kings received TPE - Carl Landry - $936,080 in this deal.) |
Zuletzt bearbeitet: