Vitali träumt immer noch von Tyson-Fight..........

Devil

Bankspieler
http://www.klitschko.com/en/index_en.html

panik:

Mike Tyson’s visit to Ukraine has caused huge interest. After traveling to Odessa and Sevastopol, he arrived in Kiev, where Vitali met him and showed Mike around his beautiful hometown.
Vitali took him on a sightseeing tour of the city, showing him and telling him the history of Ukrainian capital.
To find out all the info about Mike’s stay in Kiev, we got in touch with Vitali before he and Mike flew to Moscow.

Vitali, Mike’s visit has raised a lot of questions. Are there any talk going on about you two fighting?
No. Mike has announced his retirement and he has no desire to return to the ring. His visit to Kiev is part of his vacation. He toured Italy, Turkey and now arrived in Ukraine.

Vitali, walking with Mike in Kiev has probably brought back old memories of your summer job of 1988…
Yes, as a student I worked as a guide in a tourist bureau “Satellite” showing Kiev to other student from Soviet Union. And to this day I like to show Kiev to my friends since it’s the most beautiful city not only in Europe but also the world.

And what was Mike’s reaction to what he saw and learned?
He liked Kiev a lot. He told me that he saw many cities with parts but this is first time that he sees a park with a city in it. He was surprised that he never heard about it and regrets that just only now he was able to visit it.

Vitali, Mike Tyson is frequently presented my media as a monster. How does this image differ from the real Mike?
Mike during this visit was another Tyson than portrayed by media. There was no aggression. He asked many questions, was interested with history and our culture. He was surprised how warmly people met him. During our walk he noted that Ukraine has the kindest people he has ever met.

Vitali, do you regret that Mike has retired?
Mike Tyson was and remains one of the biggest names in sports. He has left a significant trace on the history of boxing. His fights drew unprecedented interest from all over the world. There is a chance and maybe we’ll talk about our future fight, but only after I carry out a fight with Hasim Rahman. For now I’m only concentrated on my fight in November.

Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:

vbcompany

Nachwuchsspieler
Ich kann nur sagen, das ist der pure Hohn von Vitali! Nach der Karriere kann man viel sagen... :wavey:

vb.

masula

Nachwuchsspieler
Vitali hat schon immer davon geträumt gegen Tyson Boxen zu dürfen.
Aber in der heutigen verfassung von Tyson ist das völliger Quatsch. :gitche:
Vitaly sollte sich mal andere Ziele suchen und sich nicht an Kindheitsträume festhalten.

Devil

Bankspieler
masula schrieb:
Vitali hat schon immer davon geträumt gegen Tyson Boxen zu dürfen.
Aber in der heutigen verfassung von Tyson ist das völliger Quatsch. :gitche:
Vitaly sollte sich mal andere Ziele suchen und sich nicht an Kindheitsträume festhalten.

interessant wäre so ein duell vor 5 jahren gewesen.

Bischoff

Nachwuchsspieler
Wieso hat Tyson , wenn er die ehemalige UDSSR besucht , Vitali und nicht Wladimir angerufen um ihn zu begleiten ?

Ironimo

Nachwuchsspieler
Bischoff schrieb:
Wieso hat Tyson , wenn er die ehemalige UDSSR besucht , Vitali und nicht Wladimir angerufen um ihn zu begleiten ?
Weil Wladimir in 3 Wochen gegen einen gewissen Samuel Peter kämpft. Gegen solch einen Gegner wäre es fatal die Trainingseinheiten zu vernachlässigen, um Tyson die Stadt zu zeigen. :licht:

Devil

Bankspieler
hier ein kleiner auszug aus einem Vitali-Interview von 2001:

Den Kampf gegen diesen Chris Byrd habe ich verloren. Das erste Mal, dass mir so etwas passierte. Danach tröstete Wladimir mich, und ich tröstete ihn. Wir hatten früh entschieden, die Siege zu teilen, aber auch die Niederlagen. An die Häme der Kritiker erinnere ich mich gut. Mir war klar, das ich meinen Weg nicht verlassen durfte, nur jetzt nicht plötzlich von links nach rechts wechseln. Auf den Kampf gegen Mike Tyson, vielleicht noch im Herbst, arbeite ich jeden Tag hin. Es wird Zeit, ihn zu treffen.

kann mich nicht errinnern , daß da was in planung war

D. Crosby

Gesperrt auf eigenen Wunsch
Ich hab den Thread an dieser Stelle mal geteilt und in den Trash verschoben, da e smit dem eigentlichen Thema oder Boxen an sich nichts mehr zu tun hatte. Ihr werdet´s schon wiederfinden.

Oben