Killaa
Nachwuchsspieler
PAvlik ist groß genug fürs SMW
Pavlik der Knochen ist sogar groß genug fürs Schwergewicht..:laugh2:
PAvlik ist groß genug fürs SMW
Frank Warren has cooled talk of a showdown between Joe Calzaghe and Kelly Pavlik, claiming the middleweight king must prove himself first.
Despite being at ringside to see Pavlik destroy his man Gary Lockett inside three rounds in Atlantic City's Boardwalk Hall on Saturday, Warren is not convinced the American is in the same class as Calzaghe.
Warren has been speaking to Pavlik's promoter Bob Arum about a possible £10million showdown at super - middleweight between the undefeated champions, but claims talk of an October 18 fight in America is premature.
Roy Jones Junior says he's prepared to fight Calzaghe in Cardiff's Millennium Stadium at light-heavyweight in what could be his last fight and Warren claims the Welshman will decide his next opponent.
"It's Joe's decision, first of all," said Warren. "There are a couple of good opponents out there for Joe, but at the end of the day, Joe is the man - not Jones or Pavlik.
"A fight with Pavlik would have to be made at supermiddleweight.
But it remains to be seen how good Pavlik can be. I want to see what happens when someone puts pressure on him." Calzaghe has said he would prefer to fight Jones. He feels beating the American could be the perfect ending to his glittering career.
Klasse...ich hätte Pavilik vs Calzaghe viel lieber gesehen als jetzt RJJ vs Calzaghe. Nunja, den "leichteren" Gegner für seinen letzten Kampf auszuwählen ist verständlich, aber trotzdem enttäuschend. Gerade nach dem letzten eher schwachen Auftritt von Calzaghe gegen Hopkins hatte ich gehofft, dass er es nochmal allen zeigen will. Da habe ich mich wohl getäuscht.
Trotzdem würde es auch gegen Roy kein Selbstläufer werden.
So wie es momentan aussieht, macht Jones das rennen.
würd mal sagen, so wie ich das nun miterlebt hab, Calzaghe hat Schiss vor Pavlik und sieht in einem Kampf gegen Roy Jones jr. weniger Risiko. Pavlik wollte definitiv Calzaghe boxen, das hat er ja auch selbst im Ring gegen Lockett gesagt. Calzaghe hat keine Lust Pavlik zu boxen. Seine Begründung: nach dem Fight gegen Lockett wärs ein zu grosser Schritt für Pavlik, gleich ihn zu boxen ; ist ja wohl ein schlechter Scherz oder eine dumme Ausrede. Shame on you Joe Calzaghe.
Calzaghe rejects Pavlik fight!
The proposed October 18 superfight between WBC/WBA/WBO super middleweight champ Joe Calzaghe and WBC/WBO middleweight champion Kelly Pavlik appears to be off. "I think it's unlikely," Calzaghe told the South Wales Argus. "I'm not sure if Pavlik really wants to face me at the moment. He would have little to gain because I believe I would definitely beat him and, with respect to Gary Lockett, I would be a step-up too far for Pavlik." Calzaghe called a clash with Roy Jones Jr. "the right fight for me at the moment."
Quelle: Fightews
Das wollte ich damit nicht sagen. Aber realistisch betrachtet, weiß ich nicht, wie RJJ mit seiner Workrate einen Calzaghe besiegen will.
Wie kann Calzaghe Schiss vor Pavlik haben wenn er selbst diesen als Gegner ins Gespräch gebracht hat??
http://youtube.com/watch?v=kUEDwhGxnyE&feature=related
Minute 6:25 mal angucken. Oder hat nun Joe Ansgt weil Pavlik Lockett ausgeknockt hat? :confused:
Warum redet eigentlich keiner darüber dass Joe als Champ/größerer Draw gg Pavlik nach Amerika muss?
Ich habe immernoch Hoffnung dass Calzaghe-PAvlik im November in Wales stattfindet.