NBA 2K10


Fluffi187Ramone

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Der Trailer macht mich echt heiß auf das Game. Neue Animationen hab ich auch schon gesehen, macht alles einen guten Eindruck.

Und die Menüs sehen einfach klasse aus.:thumb:
 

Katunga

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Also ich werde mich wohl selber erstellen.
Der neue Create a Player Modus sollte dies dieses Jahr wohl möglich machen.
Falls nicht, wird der Modus ignoriert.
 

NECtarine

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Mein Traum wäre es einfach, wenn man eine Association spielen könnte, die die realen Trades automatisch tätigt.

Das immer manuell zu machen stresst so ein bissl, da ich manchmal den Überblick verliere. Man bekommt ja nicht jeden Roleplayer Tausch sofort mit.
 

Katunga

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Von dieser Idee bin halte ich nicht allzu viel.
Schließlich gibt es ja genug Leute, die einfach wild rumtraden um ihr Team auf die Beine zu stellen. Hier wäre es also nich möglich alle aktuellen Trades durchzuführen.
Wie siehst du es eig, wenn dein Team traden würde.
Sagen wir dein ebster/Lieblingsspieler wird plötzlich für eine "Niete" getradet.
Willst du den Trade dann in der Asso auch unbedingt haben?

Also wenn man iwann dieses Feature einbaut, dann beite mit einer An-/Ausschaltfunktion.
 

NECtarine

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Natürlich nur als Alternative zum herkömmlichen Mode. ;) Der konventionelle Modus soll ja weiterhin bestand haben!

Wie siehst du es eig, wenn dein Team traden würde.
Sagen wir dein ebster/Lieblingsspieler wird plötzlich für eine "Niete" getradet.
Willst du den Trade dann in der Asso auch unbedingt haben?

Du meinst so, wie es jetzt erst mit Okafor passiert ist? ;) Ich jedenfalls bin Fan einer Franchise, und nicht Fan eines Spielers.

So etwas gabs ja bei NBA 2K9 auch, allerdings nur für die Quick Games. Ich würde mir sowas einfach zusätzlich zur normalen Association wünschen.
 

Straw

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Da habe ich mir auch schon Gedanken gemacht. Dürfte aber sehr schwer umzusetzen sein. Viele Leute sind mit ihren Associations ja schon viel weiter als die reale NBA-Saison. Was, wenn der Trade in der Realität im Januar passiert, du aber schon im März (nach der Deadline) stehst? Oder schon in der Offseason, oder der nächsten Saison, wo dann sowieso schon alle Teams verändert sind?

Außerdem geht es ja auch so, wie einige das letzte Saison gehandhabt haben, ganz gut: 3-Team-Trade erzwingen, wobei du selbst nur einen 2nd-Rounder tauschst, während die anderen beiden Teams die betreffenden Spieler austauschen. So stimmen die Kader im Endeffekt auch noch eine Weile.
Irgendwann sind die Kader dann sowieso anders, da sich das nach Erreichen der Offseason einfach nicht mehr verhindern lässt.
 

NECtarine

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Man könnte ja so einen "Real Time Association" Mode machen, d.h die komplette Season läuft in Echtzeit ab. Bei 82 Games hat man ja keine Wartezeit von 7 Tagen wie in der Bundesliga.

Naja, als Feature könnte es wohl gehen.

Außerdem geht es ja auch so, wie einige das letzte Saison gehandhabt haben, ganz gut: 3-Team-Trade erzwingen, wobei du selbst nur einen 2nd-Rounder tauschst, während die anderen beiden Teams die betreffenden Spieler austauschen.

Aber was tun wenn die 2nd Rounder endlich mal was taugen bei NBA 2K10? Bis jetzt wars ja nicht schlimm, da die 2nd Rounder immer schlecht sind, aber wenn beim neuen Teil evtl. eine Perle abgibst?
 
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Rammler

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Also die 2nd Rounder werden wohl nicht mehr nötig sein. Denn wie man auf der offiziellen NBA 2k10 Seite als Feature lesen kann, ist es möglich alle 30 Teams zu nehmen. So könnte man dann zumindest die trades machen, während man sich auf das eigene Team im Bezug auf Scouting, Drafts, etc. konzentriert.

The Association strives for the title of best franchise mode in sports with full incorporation of the NBA Development League, the ability to control all 30 NBA teams at once, restricted free agency, real-time practice, an all-new player progression system, and a host of other enhancements.
Quelle: 2k sports
 

Straw

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Man kann sich aber doch nicht auf alle 30 Teams wenigstens ein bisschen konzentrieren. Viel Spaß in der Offseason. :D

Das wär's mir nicht wert. Das soll schön weiter die CPU machen, denn sonst fehtl da ein wenig die Dynamik.
 

DoMeK

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wenn sich in Sachen Stadionatmo und Sounds wieder nichts getan hat, werde 2k nach 4 Jahren zum ersten mal auslassen.
 

Rammler

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Man kann sich aber doch nicht auf alle 30 Teams wenigstens ein bisschen konzentrieren. Viel Spaß in der Offseason. :D

Das wär's mir nicht wert. Das soll schön weiter die CPU machen, denn sonst fehtl da ein wenig die Dynamik.

Naja aber ich nehme an es wird wieder die Option geben wie bei 2k9, dass man sagt welche Aufgaben der CPU übernehmen soll (FA Signing, Scouten der Draft Picks, Aufstellungen, etc.) Somit kann das alles der CPU machen und Trades ist auf Manuell gestellt. Nur mal so als Beispiel.
 

abcd12

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Der (das?) Operationsports Preview zu NBA2K10 ist raus >>KLICK<< Sehr lang, viel Information ...

Außerdem neuer Draft Combine Trailer bei 2KSports >>KLICK<<
 
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bartek

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Der (das?) Operationsports Preview zu NBA2K10 ist raus >>KLICK<< Sehr lang, viel Information ...

Außerdem neuer Draft Combine Trailer bei 2KSports >>KLICK<<

der Trailer ist alt, also genau der selbe wie der Teaser. Man sieht nichts neues.

Danke für die Preview, ich bin schon richtig gespannt und hab es auf meine Wunschliste gesetzt. :thumb:

-People (including myself) were unhappy with shooting of the dribble in the past. 2K has worked on the gathers/foot planting when shooting off the dribble so it should be better this year. In the past, someone like Ray Allen or Michael Redd was a real pain in the arse to shoot with, and I think you guys would agree. I didn't see Michael Redd, but Ray Allen got into his shot much quicker off the dribble. Basically this is because your feet don't need to be stuck on the court like glue and you don't need to be completely rigid to shoot. But the bigger thing is now the gather starts quicker, so Ray Allen is already getting his shooting form ready as he picks up his dribble and gets ready to fire -- he doesn't need to do the whole animation process after he stops dribbling and gets his feet set. I would say it's not perfect -- I still say Ray can get a shot off quicker than he does in the game off the dribble -- but it's definitely noticeably improved.

-I was told LeBron and Kobe got new shots, but I didn't see those teams in action. As for the players I did see, Ray Allen got a new shot, as did SJax, Deron Williams, Korver, Boozer and Nash. Many many more apparently got new shots, but I didn't have time to scope them out.

-Nate Rob has his free-throw routine in the game.

nette Änderungen. Für mich die wichtigsten.
 
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Straw

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Wow. Kann mich nicht erinnern, jemals so eine detaillierte Berichterstattung über ein NBA-Spiel gesehen zu haben - und das ganze noch Monate vor'm Release. :thumb:

Meine bisherigen Top-15 Neuerungen:


1.
-Ratings were mostly built internally, not based much on tendencies. However, the former College Hoops developer who used to do all the ratings in that game, used 82games.com as a baseline to write all the ratings formulas in NBA 2K10.

2.
-You can create your own draft class, which means you can create 72 guys and then upload that file to the 2K server. That means you could create 72 of the top prospects or you could re-create an old class and upload that one. You can download a new draft class before each season. Obviously you can just have a class generated for you if you don't want to download a draft class. I know some insane people on OS will create entire draft classes, and bless you if you do. :jubel:

3.
-Examples of animations removed: Took out a lot of the unstoppable under-the-basket animations, in addition to those long layups and various other overly long animations. There was more focus on giving control to the player at all times this year.

4.
-In-game saves are present.

5.
-There is a new simulator this year. In the past the person working on simmed stats only had a couple days, this year the developer got three weeks. The shooting percentages are a bit high still (according to the developers) but that's still being tweaked. Otherwise the simmed stats should be better.

6.
-The player spacing was much improved, which also led to a healthy amount of drive and kick game. When I was the Jazz, Andre Miller did not stand a chance against Deron Williams, so you know Kyle Korver and Okur got some open three-pointers because other players had to help to stop the penetration. When I covered Parker with Nash I was equally as abused. I don't know if that's proof-positive that the ratings stretch means speed will play a bigger part, but the developers felt pretty comfortable saying Shaq has no chance of guarding CP3 anymore for example.

7.
-Lock-on D is now not automated at all, you just get really close to the player you're defending when you hold the trigger -- you get more physical and crowd him. You now need to guess where the player is going to go to stay with him, otherwise you will get burnt, plus turbo gets used so there are two downfalls to it. I am the ultimate hater of lock-on D, but I could actually see myself using it in this case since you are controlling every aspect of the D outside of the proximity to the person when using the lock-on. If you liked the old lock-on D style, there is a defensive assist slider you can boost to 100 if you want it to be entirely automated, or anywhere in between.
If you get turned while playing D, there is more weight to your guy this year, so you won't be able to just magically get back on your guy or somehow magically catch him from behind. This ties back into the risk/reward again.

8.
-The AI is built around the 40 tendencies in the game, plus all the spot-up locations where they like to be. So you will look for Kobe in the high post when you're not running a play because the game is driven by tendencies not playbooks when you don't call a play.

9.
-The AI players did a better job filling the lanes on the fast break. I saw less of those instances where you pass a player the ball and he catches it and goes in a big loop towards the sideline rather than catching the ball and continuing towards the hoop.

10.
-The post game is really intuitive this year, and I don't think it is being appreciated enough at this point. It's the first time where I really think 2K might have found something that works for good. I struggled the first game because I had to get used to the new controls, but after that, I really started to understand the way to manipulate the controls and started to do some nice moves. And the great part is the moves aren't overly canned and extended, so you will really feel like you are the one doing the up and under, rather than pressing a two-button combo to do it.

11.
-The D-League is fully integrated into Association mode. You can play those games if you choose, you can sign players from the D-League, and you can send your players down to the D-League.

12.
-Players are smaller, but the court seems to be the same size.

13.
-The players get to their spots much quicker to run plays.

14.
-In general the game looks amazing graphically, I came away very impressed. It's a clear-cut improvement over last year's game.

15.

-Examples of what the commentary duo will discuss: They talk about injuries that occurred in real life, will mention Valentine's Day is coming up, and will even tease upcoming games and say tune in to play/watch so-and-so game this Sunday. They will also discuss trades that occurred in real life.


Was ich bisher schade finde:


-D-League players are not part of the D-League license, so you won't have real players on the teams. (...aber auch nicht so wirklich wichtig)

-No bi-annual exceptions or stuff like splitting the mid-level in half. (...schade, nachdem jetzt schon andere Teile des CBA integriert wurden (10-Day-Contracts, Restricted-FAs etc.)

-Dynamic attendance is a maybe for now. They are working on it, but don't want to promise it yet, because it may not be ready in time.
(ein weiteres kleines Deatail das einfach der Hammer wäre)

-There is no play editor. (wäre vielleicht mal ganz witzig gewesen)

-You don't have to hold a trigger to post up, now it automatically goes into a post up if the scenario is right. To get out of a post up, you just push away from the basket with the left stick. (stell ich mir irgendwie problematisch vor, we'll see)



Das Spiel ist sowas von gekauft. :cool3:
 
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