Dinge die nötig sind für eine halbwegs vernünftige Association mit Patch 2 :
-Play Roles turned off (to avoid big men shooting 3s like crazy)
-Chemistry turned off (no effect anyway without player roles)
-D league players edited (the generated ones at the start of the game), potential way down and also the off/def awareness (fastest way to bring down overall) so that they don´t replace a ton of NBA players and get signed to ridiculous contracts.
-Turn off trades except for 2 weeks before the deadline
Just put "Trade override" on to reverse stupid trades (really stupid ones) and to facilitate trades when a team f.e. has 3 starting calibre PGs but has no Center and another team has the same situation in reverse.
- Trade reverse : If 2 teams make a bogus trade, you can just design a 3 way trade where those 2 teams put in the players they just exchanged, you put in your 2nd round pick and get a 2nd round pick back from one of those teams. (afterwards you can exchange the 2nd round picks again)
Voila, trade reversed.
- hustle slider to 40 to avoid star player for both teams to get too tired too fast (the CPU is basically smashing the turbo button when you don´t control them and also obviously on the oposing team)
+ Vor
jeder Saison (und am besten einmal noch nach der Trade deadline bzw vor den Playoffs) muss man
alle Rotationen anpassen, da die CPU wegen der fehlenden Player Roles
immer die Minuten der letzten Saison übernimmt, bei alten spielern genauso wie bei neuverpflichteten.
Wie ? General Manager -> Resign -> neues Team -> Rotation ändern nach belieben (am besten auch im coach profile die "bench depth" höher schrauben um c.a. 10 bei den meisten Teams in den meisten Rostern)
und das ganze dann eben 29 mal.
absolut ätzend der Player Roles/3 point bug, durch den die anderen alle entstehen. Aber gut, ist halt so ...
Vom Gameplay ist es mittlerweile grandios ... Und das mit quasi allem auf default, dazu Nogsters "new year" roster mit ein paar anpassungen.
Ibaka Alley aus Pick & Roll