Zu den Slidern:
Close, Mid-Range, 3PT, Layup und Dunk-Success sind alles nur Richtwerte, da muss jeder für sich selber schauen was er dort einstellt. Je nachdem welcher Schwierigkeitsgrad und wie gut man selber spielt.
Dunks in Traffic
A dunk is considered to be ‘in traffic’ if there are defenders nearby. When a dunk is considered to be in traffic, this slider is used to determine its chance of going in.
* If Dunk Success is set to 0, Dunks in Traffic will be useless. You will not make any dunks at all.
Wichtig für mich die Sache beim *. Ich würde sogar DiT etwas hochstellen, weil ich das Gefühl habe, das es unglaublich schwer ist zu dunken wenn man einen Verteidiger am Arsch hat. Viel zu oft bei so Spielern wie LeBron, Kobe und co. passieren total dümmliche Layups obwohl beim Fastbreak PG's irgendwo in der Nähe stehen die man sonst einfach wegspringt aus vollem Lauf.
Screen Success
When a teammate sets a screen for the ballhandler, the Screen Success slider determines how often the defender will be able to get through. Either one of two things can happen: the defender will be screened and will bump into the screener, or the defender will go around the screener. Increasing the slider means that screens are successful more often. Decreasing the slider will result in the defender being screened more often.
Das hat mich dann doch etwas gewundert, das gilt also wirklich nur für den Ballhandler und NICHT für Screens die für andere Spieler gestellt werden weil sie sich in einem Play befinden?! Das wäre mal wichtig zu wissen
(Es gibt ja eine Möglichkeit sich einen Block stellen zu lassen während man den Ball führt)
Help Defense Strength
This slider is used for situations such as where a teammate’s man is driving to the hoop and has beaten the defender. A nearby player must now leave their man and move to a position in front of the ballhandler and stop the drive. Increasing the slider means that help will come faster. Lowering the slider means reaction will be delayed and help will take longer (defender stays with their man and does not help). *The slider is also used in any part of the court, not just layups and drives.
Aha, hier geht es also nicht darum wie gut der Verteidiger die Help Defense spielt sondern wie schnell, ich hab den Wert immer extremst hochgepowert, ob das nun so sinnvoll ist, da nicht alle Teams gleichgute Team-Def spielen?!
Jetzt wirds doch mal interessant:
Attributes
Attribute sliders are directly tied to the player’s individual attribute ratings. Increasing or decreasing these sliders will affect the player’s ability in the respected attribute. For instance, if the Stealing attribute was increased to 100, players will receive a positive boost to their Steal attribute. Attribute sliders work by increasing/decreasing each player’s attribute rating by a certain amount based on the value set by the user. When the slider is left at 50 (default), this means that players neither get a boost or a reduction in their rating.
Wieder basiert etwas auf den individuellen Spieler-Attributen! Für mich liegt der Hase spätestens jetzt, hier begraben. In den Spieler-Attributen ist ja schon festgelegt was die Spieler für Skills haben, wieso also nochmal bearbeiten?
Ball Handling
This attribute determines how successful the player can be when attempting to execute an isomotion move. This also affects how well the player is at protecting the ball (i.e. chance of getting the ball stolen).
Das dürfte also der Grund dafür sein, warum vielen Leuten immer der Ball vom Verteidiger aus der Hand geschlagen wird. Hatte den Slider auch immer recht weit unten, würde ich jetzt nicht mehr so machen!