.. und der nächste Norweger
Quelle: Vegard Swensen via Facebook
Det er med tungt hjerte at jeg velger å legge toppidrettskarrieren på hylla. En fin karriere med mye moro har det vært, men nå står andre gjøremål for tur - utdannelse! Det er ingen hvilken som helst utdannelse, jeg går for min guttedrøm om å bli pilot... Som jeg har drømt om å bli like lenge som å hoppe over 200m på ski! Nå ser det ut til at jeg får i både pose og sekk. Og i mitt skjønn kunne jeg ikke fått en bedre overgang enn å starte på pilotutdannelsen „smile“-Emoticon Selv om det er tungt å ta denne avgjørelsen har utdannelsen hengt tungt på skuldrene i flere år, noe som har blitt satt på vent når jeg har satset 100% på skihopping! Det er en tid for alt, og jeg har blitt selektert blandt 1av12 som får starte på UIT luftfartsfag til høsten... Hoppkarrieren er over, men jeg gleder meg og til fortsettelsen
A tough decission has been made, I am not a professional athlete anymore... A career specced with a lot of fun and good results can not last forever, now I will start my education. It is not just a standard education, I am still following my dreams, this time I will become a pilot. A dream that has been in my mind as long as I can remember, which now is coming true! Lucky as I am, I've been selected as 1 out of 12 pilot students this autumn in the arctic 'University of Tromsø School of Aviation'. My skijumping carrer is over, but I am looking forward for the future ...to be continued!
Quelle: Vegard Swensen via Facebook