MadFerIt
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Kann man in der Demo auch ein normales Spiel spielen ? Oder gibt es nur diesen GTA Kram?
nein, nur dieses 2ku-tutorial-dingens, was dauernd durch spannende infos unterbrochen wird.
Kann man in der Demo auch ein normales Spiel spielen ? Oder gibt es nur diesen GTA Kram?
Whomario;2049017945 schrieb:They are definitely not displaying within (no player for any Team showing with Bird Rights, only UFA and no RFAs), not 100% sure if not working.
Case study:
In a unrelated test sime i have the following Free Agents:
1) Veteran Ante Zisic, showing with a cap hold of 14.01 mio at the QO stage // Early Bird Rights due to being with the team uninterrupted for 2 years
2) Coming-off-Rookie Contract Jackson King, showing a Cap Hold of 8.69 mio.
I did extend the QO (6.01 mio) to Jackson King.
1a) I can offer Ante Zisic a contract of up to 14 mio starting salary, despite being over the Cap. So this one seems to be working.
2a) I can only offer Jackson King a starting salary of 5.22 mio: This one is NOT working.
2b) However, after the Moratorium i can now offer Jackson King a starting Salary of 10.27 mio : I am not sure if this is correct from a quick glance over the CBA and corresponding websites. It might be correct, considering most former first rounders tend to a) sign and extension or b) not be worth that much to exceed this Number which seems to be some 250-300% of his last salary (i did start testing this in offseason, as i said unrelated save game).
2c) After not offering a contract, he then signs with another team for about 7 mio a year. I never got the option to match the contract despite offering him the qualifying offer, thus making him a Restricted Free Agent (RFA) !
However: Despite being over the Cap, i can offer other teams former first rounders over 10 mio despite being over the Cap.
I can also do this with other random players for no aparent reason !!!
You can see that something clearly is not working correctly. You can also guess this by taking a look at the new "Cap Holds" section, which is being magically cleared out between the qualifying offers stages and the Moratorium which should NOT be the case.
Whomario;2049017954 schrieb:To summarize:
- Restricted Free Agency is 100% not working
- Cap Holds get magically taken off your books after the QO stage
- Bird Rights seem to only partially register and not displaying at all. They could also not work at all, see next point,
- You can randomly offer players contract starting at a little offer 10 mio despite being way over the cap yourself.
Neither MyGM not MyLeague is playable like this, not even with the editing option and 30 Team controll of MyLeague could we repair this ourselves.
- typische 2k krankheit aber dieses mal 3 mal so brutal. kein einziger freier jumpshot geht rein. egal ob 3er oder mid-range. ein allan houston wirft wie ein opfer der zum ersten mal den basketball in der hand hält. trotz gut/sehr gut bei release und völlig frei alles backsteine. die cpu dagegen marschiert wild, wirft perfekt mit brett.
- du willst ruhig passen und die bälle werden mysteriös gestealt, aber das kennen wir ja schon.
- alles was ich in der demo am gameplay überraschend gut fand, ist bei der vollversion genau andersrum. es spielt sich nämlich wie immer, einfach nur nervig.
Findet noch jemand das neue Wurfsystem ziemlich beschissen?
Ich finde es echt unfassbar schlecht und nimmt mir absolut jeden Spielspaß....
Habe bei My Career einen Slashenden Scharfschützen PG mit Gesamtstärke 74, wobei Attribute wie Mitteldistanzwurf, Dreier und Korbleger schon weit ausgeprägt sind.
Trotzdem gehen fast alle, selbst freie Würfe daneben und die meisten kontaktfreien Korbleger legt mein Heini auf den Ring.... Das ist es ein selten dämliches System und ich habe den Dreh noch überhaupt nicht raus.
Auch wegen den einfachen Drives und der stärker ausgeprägten Hilfe und Rotation ist der Unterschied zu 2k17 wie Tag und Nacht. Die Hilfe ist öfter jedoch zu proaktiv. Auf jeden Fall wird von der Weak Side etwas übertrieben die Zone zugestellt, auch wenn gar kein guter Slasher am Ball ist. Da muss man auf jeden Fall mit Defensiveinstellungen entgegen wirken, dass dort nicht starke Schützen ewig frei in der Ecke rum stehen. Auch die Pick and Roll Defense mit Hard Hedge ist oft etwas wackelig, wenn es dafür keine Rotation auf den durchschlüpfenden Abroller gibt. Dafür passen aber die KI Mitspieler viel besser auf Backdoor Cuts auf.
Die Zielgruppe ist und bleibt anscheinend U25. Wer hat den Bock auf diese Traumwelt, wenn er von der Arbeit kommt und einfach mal ne Stunde zocken will?nein, nur dieses 2ku-tutorial-dingens, was dauernd durch spannende infos unterbrochen wird.
Nach einem kurzen Test, bin aber jetzt zu faul es 2-mal in 2 Sprachen zu tippen ...
Es funktioniert also nicht ....
Danke für deine Mühe. Dann werd ichs wohl ein paar Wochen lang liegen lassen, in der Hoffnung das irgendwann ein Patch dazu kommt...
Lustigerweise hat es jetzt bei einem anderen Test mit allem auf default funktioniert ... Wo/Wann/Wie genau ist es denn bei dir aufgetreten @TheFreshPrince ?? Expansion evtl ?
Zweimal im MyLeague-Modus ich hatte eine Draft Class runtergeladen, ansonsten aber Default. Hab da jeweils 3 Jahre gespielt und in beiden Fällen das Problem. Ich versuchs gleich nochmal testweise ohne eine runtergeladene Klasse, vielleicht liegt es daran.
Edit:
Ich hab jetzt 4 Durchläufe gemacht und beim letzten das Problem gefunden. Es liegt nicht an den Einstellungen, sondern an den Two-Way Playern. Sobald du Two-Way Player im Roster hast funktioniert es nicht mehr, andernfalls geht es einwandfrei. Ich versuche jetzt gleich mal die Two-Way Player for der QO-Phase zu entlassen und schaue mal ob es dann geht.
@Who
Okay liegt nicht direkt an den Two-Way-Playern sondern wohl an der generellen Spieleranzahl im Kader, wenn ich statt den beiden Two-Way-Playern, zwei andere renounce funktioniert es ebenfalls problemlos.
16 Spieler mit Verträgen (oder Cap Hold) macht er jedenfalls auch noch ohne Fehler mit (15 Mann+ 1 neuer Rookie). Könnte in deinen Tests dann eventuell auch schon durch mehrere Rookies eine höhere Zahl erreicht worden sein und es deshalb ebenfalls Probleme geben?
Ich hab jeweils im Schnelldurchlauf jetzt gerade nur die Mavs getestet, wie in meinen anderen beiden Spielständen und die haben jede Menge Capspace. Ich teste es wenn ich Zeit habe die Woche mal mit Teams deren Capspace voll ist
Whomario;2049019614 schrieb:In year 2, basically no qualifying offers get actually extended (despuite plenty being pre-selected and me manually selecting the rest on 30 team controll) with just 2 exceptions: Malcolm Brogdon, Devin Booker.
You guys know what the rejected all have in common ? Being marked as "expendable" rather than "core" on the player profile page in the contract section, which is a designation given by the AI and can't be influenced by the user. Brogdon and Booker were the only players eligible for the QO signified as "Core" and both were correctly processed ! I went back to the first season and found the same things.
Lets not talk about the fact that this is a bogus assignment for a 78 rated starter who is 24 years old (i assume the logic is a holdover from past versions with higher ratings) and that this in and of itself might have implications to CPU Trades and the likes ...
I also am 99% sure there is the same issue applying to veterans (the disaperaing cap holds and at least a partial loss of Bird Rights, going from Full Bird to Early Bird/Non-Boid Exceptions) ---> news feed saying their rights were waved depite being on user control and no such action being taken (happens on the 29 other teams and my own controlled team).
The few players whose cap hold is carrying past this stage are almost all marked as Superstar, Veteran or Core (looking it up via save and reload the same save before and after the stage). Everybody marked as expandable gets his rights renounced without any promp by the User.
The reason why this seemed to be less of an issue with veterans is the fact that you can still able to offer them the non-bird or early-bird despite the renouncing of the rights (the rookies only the non-bird even, which is impossible to sign most players coming off rookie contracts with if your over the cap) ---> This in and of itself is not correct either btw.
The news feed is also awash with news of teams renouncing the rights to these players, so it is not merely a display error in the Cap Hold section, they are actually all renounced. The fact that this renouncing is never prompted to the User in any way bothered me from the start, actually. Now it apears that he is not only not prompted to do so but that it happens off-screen without his doing.
This is not a small-time nuisance at this magnitude. I mean, it essentially takes half your options of the table. Basically all you can do is extend a player (rather than take your chances in the open market and see what other teams offer) and the same holds true for the cpu.
This might also explain the utter lack of medium-sized contracts, which is exactly what these sort of players would command. The automatic renouncing of rights of almost every player (even good starters !) also clears up unrealistic capspace for teams to make a big signing and then turn around and still sign a few of their veterans (for which the wrongly assigned non-bird/early-bird rights are more than enough)
Ich bin noch etwas zwiegespalten. Eigentlich macht es Spaß und man hat viele Möglichkeiten, das Spielgefühl ist anders und es kann richtig gut werden, sobald ich die leicht veränderte Steuerung verinnerlicht habe (bspw.: wie fordere ich einen off-ball-screen als MyPlayer? Früher war es immer Dreieck gedrückt halten. Oder wie geht ein Handoff? Kreis gedrückt halten geht nicht mehr).
Handoff entweder kreis gedrückt halten, dann lenkst du einen offballspieler, rennst am ballhandler vorbei und lässt dann los.