3. Brendan Smith’s miserable season has ended in almost predictably miserable fashion, The Post has learned.
The defenseman, who was assigned to the Wolf Pack after clearing waivers Feb. 9 in the midst of the first season of his four-year, $17.4 million deal, suffered a broken hand in a fight at practice this past Sunday with Vinni Lettieri.
According to capfriendly.com, a buyout of Smith would come at the cost of $1,091,667 in dead-cap space each of the next two seasons, $3,266,667 in 2020-21 and $1,266,667 for each of the three seasons following that. If he is unable to make the Rangers and winds up in Hartford again, his cap charge would amount to $3.325 million next season and $3.275 million the two years after that.
Kind of a pick-your-poison scenario.
Zunächst mal ist mein Fazit, dass es mich definitiv gepackt hat und ich natürlich gleich ein Lieblingsteam habe.
Anhang anzeigen 12509

Und was für ein Abschiedsspiel in Vancouver! Natürlich endet es mit einem Tor von Daniel Sedin nach einem Pass von Henrik Sedin in OT.Die Sedins beenden mit Saisonende ihre Karrieren. Schöner Zeitpunkt auch - so können sich die Fans noch verabschieden, ohne das ganze Saison zum Zirkus wird.
Tolle Karrieren und vor den beiden hab ich auch immer Respekt gehabt. Ich hatte ja viele Jahre lang das "Vergnügen", den beiden mit ihrer unheimlichen Chemie dabei zuzusehen, wie sie im Powerplay die Flames fast schon mühelos aufgebrochen haben - das war schon sehr nervig, wie gut die in ihrer Prime waren. Als Brüderpaar back-to-back Art Ross Trophies zu holen dürfte auch ein Erfolg für die Ewigkeit sein.